Praia do Gunga

20 juli 2017 - Praia do Gunga, Brazilië

Lijstje afvinken...

Het noorden van Brazilië heeft prachtige stranden.
Er staan er dan ook heel wat op ons lijstje.
We zijn begonnen met Praia do Gunga. Dit strand staat bekend om het enorme veld palmbomen wat er voor ligt. Ook om het witte strand en de groen blauwe zee.
Het is vanaf het strandhuis ongeveer 20 minuten rijden. We vertrekken vroeg aangezien we hier toch dagelijk om 5 uur wakker zijn. ( helaas nog geen verbetering )
De weg naar het zuiden is stukken beter dan de weg naar Maceió. Geen enorme kraters in het wegdek en de kinderen kunnen zomaar relaxed op de achterbank chillen en genieten van het uitzicht. Want naast het goede wegdek is het uitzicht weer prachtig. De armoede is richting het zuiden minder aanwezig als richting het Noorden. ( of het is beter verstopt )
Als we aankomen rijden zien we de grote uitkijktoren. We parkeren dan ook gelijk de auto. Om de toren op te komen betaal je 2 Real p.p. Het uitzicht is een sprookje. Ontelbare palmbomen met daar achter de prachtige zee. ( zie foto's )
Na het prachtige uitzicht zijn we naar beneden gereden naar het strand. Het strand is " beveiligd ". Je betaald 30 Real om je auto te parkeren en je komt er niet zomaar op. Ook bij de strandtenten betaal je voor de ligbedden. ( In Praia do Francês is dat allemaal gratis) Al hadden we 100 Real moeten betalen, we hadden het nog gedaan. Wat is dit strand een plaatje! Een echt paradijs. De zee is prachtig alleen erg gevaarlijk. Wat dieper het water in is onmogelijk vanwege de gevaarlijk stroming. Dit zorgt voor grote teleurstelling bij onze surfers kids. Dan maar patat, garnalen en verse sapjes bestellen en genieten van het mooie strand. Gelukkig hebben we het goed kunnen maken met quad rijden. We hebben er 2 gehuurd. De kinderen mochten achterop. Zonder helm, iets wat vrij bijzonder is, die dingen gaan gewoon 70. Hier in Brazilië kan dat allemaal . En of we het goed hebben gemaakt
Wat een rit!! Langs palmbomen razen en hoe harder hoe beter. Het kan voor Luciana niet hard genoeg gaan. Shuraya vind hard leuk maar gilt afentoe als we over een kuil springen
Shuraya heeft ook gefilmd toen ze bij mij achterop zat! De eerste stop is bij de kliffen. Hier kan je opklimmen. ( best hoog ) Met zijn vieren zijn we een stuk naar boven gegaan en ik ben daarna met Shuraya nog een stukje verder gegaan om foto's te maken van het uitzicht.
Net als je denkt dat het niet mooier kan worden maak je een 2e stop. We komen aan bij een klein strand. Geen mens te zien. Het is amper te beschrijven, dus bekijk de foto's maar! . Na de quad rit zijn we terug gereden naar Praia do francês. De kinderen wilde erg graag zwemmen. Dat hebben we dan ook de rest van de middag gedaan! Tijdens het zwemmen hebben we nog geprobeerd om een vis te redden die was aangestrand. We hebben hem terug gegooid in de zee maar de vis had geen haast om weg te komen. Hiermee tekende hij zijn eigen doodvonnis. De locals grepen hun kans en sloegen hem dood tegen de golven. 5 minuten later lag hij op de BBQ. Dit tot groot verdriet van Luciana. We hebben het haar maar niet laten proeven .

Nou tot onze volgende belevenissen!

1. Monique:
    20 juli 2017
    Wat een prachtig stuk. Zeker het zicht over de palmbomen. Fantastisch. Kijk wel uit dat je geen koraal mee naar huis neemt. Krijg je n gigantische bekeuring voor. Zeeegels uit laten drogen. Vreten de mieren enz ze helemaal leeg. Dat is wel mooi. X
  2. Monique:
    En wat een top filmpje. Racemonsters. Genieten op zijn mooist
  3. Michelle de Vreede:
    20 juli 2017
    Er spoelt hier koraal aan. De kinderen hebben het meegenomen. Totaal geen besef natuurlijk dat het koraal is.
  4. Michelle de Vreede:
    20 juli 2017
    Ja die quad was echt leuk!! Genieten doen we zeker!
  5. Ton de Vreede:
    24 juli 2017
    Van het westelijk front geen nieuws meer!?