Carro quebrado!!

27 juli 2017 - Barra de Santo Antônio, Brazilië

De volgende op het lijstje... Praia do Carro Quebrado. ( Het strand van de kapotte auto )

Dit strand is niet met de auto te bereiken.
We rijden daarom naar beach resort Capitão Nicolas. Vanuit hier zouden we met een buggy naar Praia do carro quebrado kunnen rijden. Wij zijn benieuwd.
We vertrekken later dan normaal. We waren wat later wakker. Ja, houd je vast
6 uur in plaats van 5 uur! Na het ontbijt pakken we de spullen en gaan we rijden. Het is ongeveer 1 uur en 45 minuten rijden ( en maar 60 km ) en yup...naar het Noorden. Uitleg hoeven jullie inmiddels niet meer...
Eenmaal bij de afslag wacht er een man van het resort met de motor. Of hij vooruit moet rijden? Dan verdiend hij wat commissie. We hebben een navigatie maar oké in het kader van de locale bevolking helpen laten we de beste man vooruit rijden. Het resort bereik je na een aantal kleine dorpjes. Het is te bizar voor woorden. Na een onverharde weg met daarlangs huisjes van wat bakstenen en klei kom je aan bij het luxe resort. Bizar hoe dat resort er ineens staat aan het einde van een armoedig dorpje. De entree kost 20 Real p.p. we informeren naar de buggy. Ons wordt verteld dat ze ook quads hebben. Uiteraard kiezen we voor de 2e optie. We reserveren voor 12 uur. Eerst het resort maar eens op voor wat te eten en te drinken. Het resort is echt prachtig! Een werkelijk paradijs. Zie filmje. ( mijn moeder maakt vlogs vanaf de camping dus we hebben het in de zelfde style gehouden haha) Terwijl de kinderen in het zwembad plonzen beginnen wij maar weer eens met eten en een drankje. Goh, wat een zwaar leven!
Tegen 12 uur lopen we naar voren voor de quad tocht naar Carro quebrado.
Deze tocht was wederom prachtig en we hebben op veel vlakke stukken behoorlijk gas kunnen geven. Er waren 2 andere stellen mee maar die waren al snel in geen velden of wegen meer te bekennen. De kinderen vinden dit het leukste van heel de vakantie! We rijden over een palmboom plantage naar de kliffen. Hier hebben we een geweldig uitzicht over het strand en de zee. Daarna parkeren we de quad en lopen we naar beneden. Het strand heeft wat weg van een expeditie Robinson strand met een verlaten strand hutje. De kapotte auto is alleen nergens te bekennen. Er word ons verteld dat de auto verdwenen is in de klif na een modderstroom. Erg jammer want hier staat het strand om bekend. Het strand is wit en de zee is blauw groen. Er liggen omgevallen palmbomen op het strand. De kids vermaken zich hier prima op! Na een half uurtje rijden we terug. Het heeft vannacht weer flink geregend en er liggen enorme plassen op de weg. De meiden vinden het leuk als we er dwars doorheen rijden. Ze hebben de grootste lol! Eenmaal terug springen ze gelijk het zwembad weer in. Wij bestellen maar weer wat te eten en te drinken en relaxen wat in de hangmat. Na het eten duik ik met de meiden nog even het zwembad in. Rond 15.30 rijden we terug. We willen voor het donker terug in het strandhuis zijn. In Maceió pakken we de Mac drive. We hadden allemaal trek in een Maccie. Daarna rijden we door en komen tegen schemering weer terug bij het strandhuis. Praia do Carro quebrado; Afgevinkt! Weer 1 om nooit te vergeten. :-)

Inmiddels gedoucht en alweer trek gekregen...

Vanaf het terras in praia do francês wensen wij jullie weer boa noite!