Praia do francês #2

16 juli 2017 - Praia Do Frances, Brazilië

Boa noite vanuit Praia do Francês!!

We zijn ons verblijf hier goed begonnen, we zaten gistermorgen al om 8.00 in het ziekenhuis na een nacht met hoge koorts... en ja hoor; Ik heb helaas een keelontsteking en oorontsteking.
Na de nodige medicatie waren we dan eindelijk klaar voor ons eerste dagje strand. Daar heb ik letterlijk alleen wat kokosmelk van meegekregen. Fa en de meisjes hebben zich overigens prima vermaakt terwijl ik k.o op het strand lag van de medicijnen. Wel heerlijk geslapen! Na mijn nap at the beach en waterpret van de kids zijn weer terug gegaan voor een echte Braziliaanse BBQ ( Picanha ) bij het strandhuis. En tja al dat eten en ziek zijn is erg vermoeiend, regelrecht naar bed dus. Om 16 uur heeft Fabricius mij toch maar wakker gemaakt . Nadat iedereen weer fris en fruitig was zijn we op weg gegaan naar Maceió om wat souvenirs te scoren op de markt . Het is op dit moment winter hier en het is dus erg vroeg donker. Om 17 uur valt de schemering al en zakt de zon erg snel in de zee. Tijdens de rit naar Maceió hebben we dus niets van de omgeving meegekregen.
Eenmaal weer thuis was het voor mij al weer snel bedtijd.
De volgende morgen ( lees 5:00 ) voel ik mij gelukkig een stuk beter. Geen koorts, wel nog strondverkoude en bijna geen stem meer. Fa en de meisjes hebben iets langer uitgeslapen. Na het ontbijt zijn we gelijk naar het strand gegaan. Damn... wat is het mooi als je bij kennis bent zeg!! Genieten!! De mensen om ons heen zijn allemaal even vriendelijk en maken allemaal een praatje. Fabricius krijgt het zelfs voor elkaar om een rekening te openen bij een strandtent zodat we niet elke dag geld mee hoeven te nemen. Brazilië is en blijft helaas levensgevaarlijk. De kans dat je als toerist wordt beroofd is duidelijk aanwezig. De locals adviseren om niet de stranden op te gaan waar geen strandtent zit. Dit is vragen om problemen. Al is de politie wel heel zichtbaar aanwezig met erg grote wapens. ( machinegeweren ) Volgens de locals worden " strandrovers" zonder pardon neergeknald. Een heel veilig gevoel geeft het niet echt dus nemen we het advies van de locals ter harte. Na een ochtend golven springen, eten, verse sapjes drinken en zandkastelen bouwen zijn we weer terug gegaan voor de lunch. De lunch ; Rijst, bruine bonen en picanha. Na de lunch zijn Fabricius zijn oom en tante op weg gegaan naar het vliegveld. Zij zijn weer terug naar Brasilia, de hoofdstad van Brazilië. En wij.. Wij zijn gaan shoppen in Maceió! Dit keer hebben we wel wat meegekregen van de omgeving. Een dood paard langs de weg is toch wel het meest bijgebleven naast de enorme armoe en de favela tegen de bergwand. Het contrast is enorm. Aan de ene kant een favela en aan de andere kant een enorm shoppingcenter en een BMW dealer. Al hebben we geen idee wie die zou willen kopen want de wegen zijn verschrikkelijk. Enorme gaten in de weg zo nu en dan vol met water. Levensgevaarlijk en je zou een BMW hier direct aan gort rijden. De stranden zijn wel prachtig om te zien alleen is het water op dit moment niet heel erg helder vanwege de enorme regenval de afgelopen periode. Als het goed is moet dit met een paar dagen beter zijn en is het zeewater weer groen. Het shoppingcenter is enorm. Hier zitten alleen maar luxe winkels in vergelijking met de rest van de stad. Uiteraard hebben ze een Havaiana shop. We zijn met 10 paar rijker weer naar buiten gelopen . Nu we onze handen vol hadden was het tijd om terug te rijden naar Praia do francês. Pizza besteld en heerlijk onderuit gezeten. Inmiddels 22.35. Wij wensen jullie welterusten vanuit een luie stoel met de zee op de achtergrond!

Ciao ciao!

1. Ton de Vreede:
    19 juli 2017
    Het ziet er rustig uit. De meeste mensen komen uit Maceió alleen in het weekend. Voordeel je hebt ruimte, nadeel is extra oppassen. Blijf genieten!!
  2. Arine:
    19 juli 2017
    Wow wat n prachtige foto's weer! Dit is het GROTE Genieten!!
  3. Sabrina:
    19 juli 2017
    Nice!! Heel mooi en leuk om te lezen. Enjoy en laat alles over je heen komen, ik ga jullie verhalen bijhouden. ❤ Sabrina
  4. Ton de Vreede:
    19 juli 2017
    Hebben jullie al frutos do mar gegeten en niet te vergeten een heerlijk glas cachaca gedronken!?
  5. Michelle de Vreede:
    20 juli 2017
    Uiteraard! Genieten hoor!
  6. Ton de Vreede:
    20 juli 2017
    Een andere heerlijke drank is garapa. Stalletjes waar men suikerriet uitperst met toevoeging van citroen en ijs. Wel heel zoet, maar heerlijk fris. Vergeet ook niet een glas vitamine, dat is een mixer van 6 a 7 tropische vruchten, heel voedzaam en met veel vitamines.