Dunas do Marape

28 juli 2017

Dunas do Marape... Ja, ja het lijstje is bijna klaar.

Vandaag rijden we naar het zuiden!! Jeeehh, goed wegdek!
Vol goede moed vertrekken we. Wat is dit fijn rijden. Tot aan Praia do Gunga is het bekend. We zijn benieuwd wat er volgt. De snelweg loopt dwars door de bergen, het is net een achtbaan maar het wegdek is goed. Dat scheelt zoveel!
De rit is prachtig! We rijden weer langs enorme velden suikerriet. 51% van deze staat bestaat uit suikerriet plantages. Het word bijna allemaal gebruikt voor suiker en niet voor alcohol. Na 45 minuten rijden komen we aan. En wederom... een plaatje!!! Weer een prachtig strand. De rivier komt hier samen met de zee. Het zoete water wordt gemengd met zoutwater. De meisjes lopen gelijk naar de oever en zien een zeeschildpad! Wij waren natuurlijk te laat voor de foto. Helaas... we hebben hem hierna niet meer gezien. Wel zien we tallozen kleine visjes. Deze zijn ook erg moeilijk op de foto te krijgen. We ploffen neer bij een strandtent voor wat te eten. Op het eten komen aapjes af. Als we om ons heen kijken zien we elke boom vol zitten! Ook lopen ze het strand over en over de daken van het strandtentje. We krijgen wat sinaasappel om de aapjes te lokken. Dit vinden de meiden prachtig. Ze eten zo uit je hand! Zie filmje:-). Ook maken ze onderling erg veel ruzie. Dankzij Nikkypedia weten we dat het witoorpenseel aapjes zijn. Erg handig zo'n groepsapp Haha! Na het filmen van etende en ruzie makende apen rijden we op ons gemak terug over de Efteling weg zoals de meisjes het noemen...

Weer een strand afgevinkt!! :-)